Importanta imaginii in cariera

Comunicarea inseamna:

  • 55% infatisare, limbaj corporal si proxemica
  • 38% tonul, ritmul si volumul vocii
  • 7% continutul mesajului

De ce? Pentru ca, atunci cand te afli intr-un mediu profesional, totul despre tine trebuie sa comunice profesionalism. Mersul, privirea, strangerea de mana, hainele, vocea, pana si machiajul sunt componente ale acestei comunicari.

Mai mult de jumatate (55%) din mesajul pe care il comunici se bazeaza pe infatisare, limbajul corporal si proxemica (modul in care ocupam spatiul). 38% se bazeaza pe felul in care transmiti mesajul (tonul, volumul si ritmul vocii) si doar 7% se bazeaza pe cuvinte.

In plus, primele impresii se formeaza in mai putin de 7 secunde din momentul intalnirii, iar studiile sociologice arata ca aceste prime impresii sunt corecte in 67% din cazuri. Sigur ti s-a intamplat sa cunosti pe cineva si sa gandesti: ”Nu stiu de ce, dar chiar mi-a facut o impresie buna!” sau, din contra: “Hm, e ceva la tipul asta care nu-mi place…”.

Inca un adevar general valabil: oamenilor le place sa interactioneze si sa relationeze cu cei asemenea lor, cu cei cu care se simt in largul lor sau cu cei cu care se asteapta sa arate, sa vorbeasca si sa se comporte conform rolului lor.

Adevarul este ca exista mult mai multe cariere “trase pe linie moarta” sau intrerupte din cauza unei infatisari neprofesionale decat iti poti inchipui. Cei mai multi “vinovati” recunosc sa fi facut urmatoarele 3 greseli: au gandit ca nu au suficient timp sau bani pentru a se imbraca bine; pentru ei, infatisarea era o chestiune superficiala si lipsita de importanta regulile situatiilor si imaginii profesionale nu li se aplicau si lor..

A te imbraca pentru a avea succes nu inseamna a imbraca un “anume” costum, a avea o “anume” tunsoare sau a purta un “anume” ceas. Inseamna a te imbraca astfel incat sa poti relationa fara grija cu cei cu care doresti sa faci afaceri. Inseamna a fi un cameleon. Inseamna a te adapta.

Asa cum spuneam mai devreme, oamenii doresc sa se asocieze cu cei asemenea lor. Daca nu esti pe picior de egalitate cu ei in ceea ce priveste imbracamintea, manierele sau pozitia, vei fi privita ca un outsider. E posibil ca acesti oameni sa nu se simta niciodata in largul lor alaturi de tine, pentru ca sa poata sa te cunoasca mai bine, cu atat mai putin sa faca afaceri.

Pleaca la drum cu gandul ca imaginea inseamna mai mult decat imbracaminte. Imaginea profesionala are 4 componente: infatisarea (care include imbracamintea si accesoriile), prezenta (comunicarea non-verbala, manierele), ingrijirea personala, machiajul si coafura.

Cand te hotarasti sa iti creezi imaginea dorita, va trebui sa tii cont de audienta (persoanele cu care lucrezi: clienti, pacienti, studenti, potential angajator), locatia (locul unde iti vei desfasura activitatea – birou, sala de conferinte, sala de clasa) si scopul tau (ce incerci sa obtii: sa semnezi un contract? Sa fii angajat? Sa pari o persoana de incredere? Sa castigi respectul celor din jur? Ce anume?)

Raspunde la 4 intrebari:

  • Ce incerc sa comunic prin infatisarea mea?
  • Cum sunt sau voi fi perceput(a)?
  • Ce asteapta audienta de la mine?
  • Am mai mult de un singur tip de audienta?

Ai impresia ca spun ca ar trebui sa iti petreci mai mult timp incercand sa arati bine, decat a fi competenta? Bineinteles ca nu. Daca nu te pricepi la ceea ce faci, nici un fel de haina nu va putea ascunde acest lucru. A arata bine DESCHIDE usi; competentele tale profesionale iti permit sa ramai in camera. Tocmai de aceea trebuie sa iti adaptezi infatisarea profesionala, pentru ca oamenii sa acorde, tie si experientei tale, respectul cuvenit.

 Sursa www.imagematters.ro

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.