Importanța imaginii în carieră

În sfârșit ai obținut interviul pentru job-ul mult visat. Ești pregătită, plină de speranță, iar anii de munca și  studiu, în sfârșit își vor arata rezultatele. Visul de a avea  posibilitatea de a lucra cu acel  faimos colectiv, în aceea clădire elegantă este pe cale să se împlinească și totuși, o întrebare nu te lasă să te bucuri pe deplin de aceasta oportunitate. Ce fac, cu ce să mă îmbrac, cum mă comport, într-un cuvânt, cum să mă prezint în fața recrutorilor din companie în așa fel încât job-ul să fie al meu?

Așa cum bine știm cu toții, prima impresie contează cel mai mult, iar studiile in acesta ramură au demonstrat  faptul ca a știi cum sa te îmbraci, cum să te comporți, cum să te  prezinți, la un interviu este crucial pentru viitoarea ta cariera. Care este secretul pentru o reușită 100%, ei bine, comunicarea! Da, comunicarea este totul, ea este secretul și cheia succesului. Ce înseamnă aceasta,  haideți să descoperim împreună.

Comunicarea înseamnă:

55% înfățișare, limbaj corporal.

38% tonul, ritmul si volumul vocii

7% conținutul mesajului

De ce? Pentru ca, atunci când te afli într-un mediu profesional, totul despre tine trebuie sa transmită  profesionalism. Mersul, privirea, strângerea de mâna, hainele, vocea, până  și machiajul sunt componente principale ale acestei „comunicări”

      Mai mult de jumătate (55%) din mesajul pe care îl comunici se bazează pe înfățișare, pe limbajul corporal și proxemica (modul in care ocupam spațiul).    38% se bazează pe felul in care transmiți mesajul (tonul, volumul si ritmul vocii) și doar 7% se bazează pe cuvinte.

In plus, s-a demonstrat că primele impresii se formează în mai puțin de 7 secunde din momentul întâlnirii, iar studiile sociologice arată că aceste prime impresii sunt corecte in 67% din cazuri. Sigur ți s-a întâmplat să cunoști pe cineva și să gândești: ”Nu știu de ce, dar chiar mi-a făcut o impresie buna!” sau, din contra: “Hm, e ceva la tipul asta care nu-mi place…”.

Încă un adevăr general valabil: oamenilor le place să interacționeze și să relaționeze cu cei asemenea lor, cu cei cu care se simt in largul lor sau cu cei cu care se așteaptă să arate, să vorbească și să se comporte conform rolului lor.

Din păcate există foarte multe cariere “trase pe linie moarta” sau întrerupte exact din cauza unei înfățișări neprofesionale, iar cei mai mulți “vinovați” recunosc sa fi făcut următoarele 3 greșeli: au gândit ca nu au suficient timp sau bani pentru a se îmbrăca bine; pentru ei, înfățișarea era o chestiune superficiala si lipsită de importanță, regulile situațiilor și imaginii profesionale nu li se aplicau și lor.

A te îmbrăca pentru a avea succes nu înseamnă a îmbrăca un “anume” costum, a avea o “anume” tunsoare sau a purta un “anume” ceas. Înseamnă a te îmbrăca astfel încât să  poți să poți relaționa fără grija cu cei cu care dorești sa faci afaceri. Înseamnă a fi un cameleon. Înseamnă ca te poți adapta.

Așa cum spuneam mai devreme, oamenii doresc sa se asocieze cu cei asemenea lor. Dacă nu ești pe picior de egalitate cu ei în ceea ce privește îmbrăcămintea, manierele sau poziția, vei fi privita ca un outsider. E posibil ca acești oameni sa nu se simtă niciodată în largul lor alături de tine, pentru ca să poată să te cunoască mai bine, cu atât mai puțin să facă afaceri.

Așa că, pleacă la drum cu gândul că imaginea înseamnă mai mult decât îmbrăcăminte.

Imaginea profesionala are 3 componente principale: înfățișarea (care include îmbrăcămintea și accesoriile), prezența (comunicarea non-verbala, manierele) și îngrijirea personală ( machiajul și coafura).

Când te hotărăști să îți creezi imaginea dorită, este foarte important să ții cont și alte câteva puncte principale. Audiența (persoanele cu care lucrezi: clienți, pacienți, studenți, potențial angajator), locația (locul unde îți vei desfășura activitatea – birou, sala de conferințe, sala de clasa) și scopul tău (ce încerci să obții: să semnezi un contract? Sa fii angajat? Sa pari o persoana de încredere? Să câștigi respectul celor din jur? Ce anume?)

Răspunde la 4 întrebări:

  • Ce încerc sa comunic prin înfățișarea mea?
  • Cum sunt sau voi fi perceput(a)?
  • Ce așteaptă audiența de la mine?
  • Am mai mult de un singur tip de audiență?

Ai impresia că spun că ar trebui să iți petreci mai mult timp încercând să arăți bine, mai bine chiar decât a fi competentă? Bineînțeles că nu. Dacă nu te pricepi la ceea ce faci, nici un fel de haină sau prezență nu va putea ascunde acest lucru. A arata bine ,deschide uși, însă  competențele tale profesionale îți permit să ramai în camera. Tocmai de aceea trebuie să îți adaptezi înfățișarea profesională, pentru ca oamenii să acorde, ție și experienței tale, respectul cuvenit.

(Sursa : imagematters)

 

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.