Cu dieta in delegatie

 Cum sa mananci cand esti pe drumuri.

Multe dintre femeile lumii moderne de astazi lucreaza intr-un domeniu care implica munca de teren, deplasari, delegatii de cateva zile sau chiar saptamani intregi. Fie ca esti auditor, director regional sau agent de vanzari, o parte din munca ta se desfasoara pe teren sau in delegatie. Fara propriul frigider ticsit cu alimente pe care trebuie sa le mananci, fara aragaz pe care sa iti gatesti retetele sau departe de magazinul cu legume si fructe proaspete, cum ai putea sa iti mentii stilul alimentar si sa mananci ca la carte? Cum ai putea tine dieta cand esti on-the-go?

Si nu trebuie sa fii director regional ca la un moment dat sa fie nevoie sa calatoresti pentru cateva zile afara din oras si sa te confrunti cu nevoia de a “adapta” stilul alimentar circumstantelor in care te afli.

Pana la urma chiar si in weekend, cand bati orasul in lung si lat cu prieteni tai, abea-abea iti inlaturi poftele si te abtii sa lingi dintr-o inghetata la terasa. Atunci, ce sa mai vorbim de a urma regimul ca la carte cand zile intregi esti pe drumuri, dormi pe la hotel, iar cea mai buna optiune a ta sunt sandwichurile in cutie triunghi sau mic dejunul bufet.

Vorbim, vorbim stil de alimentatie sanatos pentru slabire, insa, atata timp cat nu iti permite sa il urmezi oriunde te-ai afla, nu e cu nimic mai presus decat dietele stricte de slabit.

Sincer, cat de aiurea si fara-sens este sa fii capabila sa te tii de o nutritie stricta doar atunci cand esti acasa… in bucataria ta…cu alimentele tale si toate circumstantele perfecte?  Asta e scenariul ideal si clar nu ai nici o problema sa umerzi regulile. Insa, adevarata provocare e atunci cand esti pe drumuri, cand calatoresti. Indiferent de locul in care ajungi, trebuie sa intelegi ca doar alegerile corecte te vor ajuta sa slabesti sau sa te nu intorci din delegatie cu cateva kilograme in plus.

Cheia, pentru a alege variantele sanatoase, chiar si atunci cand 2 saptamani traiesti cu un troler de tzoale, este sa te concentrezi pe cateva reguli simple si rapide. S-ar putea sa nu slabesti in timp ce calatoresti, dar cel putin, cu siguranta, poti preveni sa te ingrasi aplicand aceste strategii:

1) O salata cu pui la gratar poti comanda oriunde.

Sorry, dar sa spui ca in meniu nu e nimic ce poti comanda, e ca si cum ai spune o mica minciuna. Pana si la McDonalds poti cere o salata cu pui la grill si lasa neatinse sosurile de iaurt sau vinegrette. Chiar daca nu e pe meniu (ceea ce ma indoiesc), 99% dintre restaurante iti pot prepara o salata si niste pui la gratar, atata timp cat ceri! Daca ti-e suuuper foame, cere mai multa carne si adauga otet balsamic cu sare si piper sau suc de lamaie pentru dressing. Stiu, nu e metoda cea mai gustoasa, insa daca asta e singura cale prin care te intorci din delegatie cu tot atatea kile, atunci so be it!

2) Carne + 2 garnituri de legume

Majoritatea restaurantelor iti vor da o portie de carne (ceafa la gratar, steak, fructe de mare, curcan, chiftele, etc) si doua garnituri: o salata si ceva cartofi. Cere sa iti inlocuiasca garnitura de cartofi gratin, prajiti, piure, copti, sote (in multe feluri se mai pot face cartofii astia) cu o alta portie de salata sau o garnitura de legume. Chiar si daca nu ai curaj sa le ceri sa inlocuiasca garnitura de cartofi, poti foarte simplu sa le ceri sa nu ti-o aduca deloc. Astfel, inlaturi din start o tentatie non-necesara.

3) Nu lasa perfectiunea sa fie dusmanul binelui.

E foarte bine sa ceri sosul in bol separat si legume fara unt, insa sincer, acestea sunt doar pietrele mici ale constructiei. In unele cazuri aceste mici arome pot da mai multa savoare si creste factorul de satisfactie al mancarii si te pot ajuta sa nu ai pofta de desert sau alte prostii pe mai tarziu.  Daca scopul tau e doar sa nu pui kilograme pe tine, atunci aceste arome aditionale te vor ajuta sa te simti satula….Pana la urma, nu cunosc pe nimeni care sa se fii ingrasat de la niste legume gatite in unt.

4) Zi NU de trei ori: Nu-Nu-Nu.

Fara paine, fara desert, fara alcool. Ideal ar fii sa le eviti pe toate. Insa daca cina de la restaurant cu parteneri de afaceri implica un pahar de vin, atunci cel putin zi pas la paine si desert. Paine: inainte ca ospatarul sa aduca painea la masa, spune simplu: „Nu stiu daca voi serviti paine, insa va rog sa nu imi aduce-ti.“  Sa o ai pe masa si sa te fortezi sa ii rezisti ia muuuult mai mult efort mental decat daca simplu nu e acolo din start. Iti garantez ca nu ii vei duce dorul daca nu o ai in fata. Desert: daca cineva comanda tiramisu la pahar si tu nu vrei sa il urasti pentru asta si sa salivezi peste tot, atunci ia o gura. Dar, una singura. E o regula care implica moderatie si te face sa eviti sa infuleci un papanas intreg. Incearc-o. Bautura: un pahar de vin rosu de doua ori pe saptamana face bine la inima, insa cocktailuri peste cocktailuri si shoturi de wisky sunt pura otrava pentru corpul tau.

5) Foloseste bufetul cu intelepciune fit. 

Majoritatea hotelurilor au mic dejunul sub forma de bufet. Doar pentru ca nu esti in elementul tau sau e un ospat sa fii in

o masa plina de bunatati

hotel, aia nu inseamna ca trebuie sa sari calul si sa mananci zeci de french toast sau dulceturi. Ramai la traditionalele oua ( proteine satioase), rosii, castravete si adauga niste sunca sau branzica  pentru gust – ceva ce sa te sature, astfel incat sa nu poftesti la merdenele mai tarziu, insa sa nici nu te tina inapoi de la rezultate. Cere oua fierte in loc de ompleta plina de ulei de floarea soarelui si stai departe de dulceturi, strudel cu mere sau orange juice. Fulgii de ovaz sunt o buna sursa de energie pentru mic dejun, atata timp cat sunt fara adaos de zahar (fructe uscate, chips-uri de ciocolata, nuci glazurate, etc).

6) Ia-ti gustari la pachet.

Eu una cand stiu ca sunt pe drumuri sau calatorec mult imi iau tot timpul cu mine: fie niste migdale, nuci, fie o caserola cu o portie de omleta uriasa, fie niste fructe… si multa apa. Obisnuiesc sa mananc o masa mare si, in restul zilei, sa iau o gustare si sa beau multa, multa apa. Nu e un must sa mananci de 5-6 ori pe zi daca calatoresti. Monitorizeaza-ti foamea, energia, poftele si fa deciziile corecte la restaurant. Intre timp, e ok sa simti putina foame din cand in cand, insa, odata ce ai in fata un meniu, fii temperata si comanda inteligent.

7) Estimeaza cam cat sa mananci.

Chiar si atunci cand esti in delegatie trebuie sa ai grija la cantitatea de mancare pe care o consumi raportata la activitatea fizica pe care o faci. Daca in delegatie, toata ziua nu faci altceva decat sa lingi hartii stand pe scaun, iar seara epuizata butonezi telecomanda din pat, atunci ai face bine sa nu te indopi cu mancare la cina. Ideal ar fii de-alungul zilei sa ai cateva gustari sanatoase, iar  masa de seara sa fie bazata pe un fel de carne/ peste cu legume ca si garnitura. Trebuie sa gasesti un echilibru, nici sa nu te indopi pana iti pleznesc pantaloni, dar nici sa nu faci foame si sa nu ai suficienta energie. Nu uita ca poti face sport chiar daca esti intr-o camera de hotel si pentru a trece printr-un  circuit de 12 minute  nu ai nevoie de nu stiu ce echipament. Iar daca nu ai chef de fitness poti vizita orasul la pas. Faci miscare si vezi si imprejurimile, win-win.

8 ) Focuseaza-te pe caramizile mari.

Niste branza pe salata? E doar o pietricica. Un file infasurat in sunca? O alta pietricica. Niste migdale in mancarea ta? Pietricica. Putin sos sau unt? Nu sunt o caramida mare. Nu trebuie sa iti faci viata amara sau sa treci prin chinuri cand esti in delegatie. Mancatul in oras trebuie sa fie o placere, sa te bucuri de companie si sa savurezi masa, insa nu sarii calul. In schimb fii atenta la caramizile mari: sari peste garnituri nesanatoare (paste, taietei, burgers sau sandwich-uri, etc),  spune NU cartofilor  , alcool, desert, rontaieli  pacatoase (alune prajite, covrigei) sau meselor pline de carbohidrati: pizza, paste, salata cu maioneza. In mare parte, proteinele si legumele sunt aliatii tai principali on the go.

 

9 ) Mentine lucrurile in perspectiva.

Sa recunoastem, a greu sa slabesti atunci cand calatoresti.  Stresul, mai mult de munca=mai putin timp, plus limitarea Keep calm and don't get facalegerilor sanatoase pe care le ai la indemana in restaurant nu iti vor usura calea spre slabire. Nu te astepta sa slabesti cand esti pe drumuri. In schimb, atunci cand esti in delegatii sau calatoresti pune-ti ca obiectiv:

–          Sa nu ma ingras. Ceea ce poti realiza daca urmezi sfaturile de mai sus.

–        Sa aplic stilul de viata si sa fac cele mai corecte alegeri indiferent unde ma aflu. Doar pentru ca esti in delegatie aia nu inseamna ca iti iei liber de la a face ceea ce stii ca trebuie facut. De fapt, cu cat reusesti sa mentii regulile de baza in circumstante diferite de mediul tau natural, cu atat devii mai buna la aceste obiceiuri pentru slabire si ajungi sa ai acel stil de viata sanatos pe care tot il recomand aici. Toata lumea poate urma planul cand e langa mancare care trebuie si in locul care trebuie. Insa viata curge si adaptarea e un lucru de nepretuit in lupta cu kilogramele in plus.

Pana data viitoare te incurajez sa Fii Frumoasa, Fii Puternica, Fii Femeia Fit si sa faci alegeri corecte in delegatie.

( by Femeia Fit )

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.